Pasta med gorgonzola och hasselnötter


 
Gjorde denna vegetariska pasta till min vegetariska vän. Receptet kommer från familjen McCartneys vegetariska kokbok Meat Free Monday Cookbook.
 
Du behöver
1 paket pasta á 400 g
1 näve hasselnötter
500 g broccoli
50 g mascarpone
150 g gorgonzola
2 msk crem fraiche
1 msk balsmavinäger
1 msk torrt vitt vin (alt 1 tsk citronjuice)
1 dl svarta oliver
salt, svartpeppar
Gör så här
Koka pastan
Rosta hasselnötter i torr stekpanna. Häll över dem på handduk och gnid tills skalen lossnat. Grovhacka.
Skär broccolin i mindre buketter. Koka lätt någon minut i lite saltat vatten
Blanda mascarpone, gorgonzola, créme fraiche, vinäger, vin/citronjuice i en stor stekpanna. Koka upp på rätt svag värme. Tillsätt broccoli och pasta. Rör om lite lätt. Strö över nötter och oliver. Salta och peppra!
Ha en fin vecka!!

Kommentarer
Postat av: Katarina

En pastarätt helt i min smak! Kram

2012-03-12 @ 11:54:22
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Den här rätten ska jag helt klart prova så snart jag kan, varenda ingrediens är ju helt klockrent god! Åååh, vad hungrig jag blev nu!

2012-03-17 @ 02:57:37
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin