Jacob's Creek event på hemmaplan

Jag fick en förfrågan av Spot and Tell om jag ville hålla i en hemmaspotting med Jacob's Creek. Eftersom jag sedan länge tycker väldigt mycket om Jacob's Creek viner så kändes det självklart. 3 nära vänner bjöds in och vi fick hem mat som passade till Jacob's Creek Shiraz Rosé (69 kr på Systemet, nr 6401). Shiraz från Australien är min favoritdruva sedan flera år tillbaka. Det sägs att Australiensisk Shiraz är den enda druvan med samma effekt som champagne. Jacob's Creek Shiraz Rosé smakar av geléhallon och smörkola och är en mycket lättdrucket vin tyckte vi alla. Det passade fint till maten, känns som ett sällskapsvin som passar till det mesta från snacks till fisk. 
Maten var speciellt framtagen för att passa till vinet. Det var Rent a chef som levererade maten och den var lyxigt läcker, eller vad sägs om:
 
Grönmusslor kokta i bacon, cider,svamp
Marinerade kronärtskockor
Lågtempererad ibericogris
Rökta räkor med dillaioli
potatissallad med ruccola, rostade tomater, parmesan
Jordgubbar
 
Jacob's Creek är samarbetspartner till tennisveckorna i Båstad, så vi festade á la tennisstjärnor under kvällen.
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som en helt fantastisk kväll. Jacobs Creek rosé är underbart gott! Alltid minst en flaska hemma!

Svar: Ja, det var verkligen supermysig kväll. Jag är sugen på att testa Jacob's Creek Sparkling Rosé, någon som testat?
Linda /Matstugan

2012-06-30 @ 09:32:08
URL: http://finaklumpen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin