Färsk mango och päron till bebisen


Jag har nu gjort en stor sats mango- och päronkuber till Magda av färsk mango och ekologiska päron. Så härligt att bara ta ut några kuber från frysen. Ibland blandar jag mango- och päronpurén med lite grekisk youghurt, ibland blandar jag även ner lite annan frukt t ex lite plommon eller äpplepuré. Ibland mosar jag ner lite frysta blåbär eller hallon. Magda är överförtjust i just päron- och mangosmaken. Jag har hittat ekologiska päron utan problem, däremot hittar jag inte ekologisk mango.

Du behöver
Päron (gärna ekologiska)
Mango (gärna ekologisk)
mixer/mixerstav

Gör så här
Skala päron/mango skär i bitar. Mixa med mixerstav/mixer. Ös i i isfackslådor. In i frysen. Jag brukar lägga över dem i fryspåsar då de har fryst till. Lätt att plocka några kuber åt gången. Jag tycker det är bäst att göra frukterna för sig och sedan kan man mixa kuberna, men självklart kan man blanda t ex päron och mango direkt.



Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Fryser också in puréer i små portioner var för sig. Perfekt att plocka fram och blanda som man vill. Både frukt, grönsaker och rotfrukter.

2012-06-12 @ 22:01:43
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin