Sommarrätter som alltid smakar rätt

Idag kommer min fina bror med finfina höggravida sambon. De, i stort sett svänger förbi bara, plockar upp Annie för några timmar på Grönan, och sen svänger de vidare. Jag erbjöd en lättlunch. Gick igenom vad jag gjorde förra sommaren och tänkte dela med mig till er. Var väldigt nära att jag gjorde min absoluta favorit sommarrätt, Halloumisallad med rostade pitabröd. Den är helt fantastiskt god!  Bestämde mig till sist för en lätträtt från senaste Elle Mat & Vin som såg ofantligt läcker ut, vad det blev får ni se.
Jag gjorde dessa lammfärsspett med tzatziki till min bror i slutet av maj (då var han singel och hade inte ens träffat sin Matilda).
 
God somrig sallad med avocado, räkor, kräftstjärtar, sådär lagom lätt! 
Pasta med citron, parmesan och basilika, enkelt och gott.
Snygg och härligt fräsch rätt som vi gjorde flera gånger förra sommaren: Halloumi, melon och pinjenötter serverade i en melonhalva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin