Matstugan vann deltävling nr 2 - i Pippi på Svensk Fågel!

 
Ja, mitt bidrag Pulled BBQ Chicken VANN deltävlingen! Det är såklart Svensk Fågels bloggtävling 'Pippi på Svensk Fågel' jag syftar på. Jag blev otroligt överraskad eftersom jag var mycket väl medveten om att jag inte hade flest röster. Men varje deltävlings vinnare grundar sig på röster OCH juryns poäng och den här gången vann jag alltså tack vare många röster i kombination med juryns poäng. 
 
Juryns motivering löd så här:
Linda (Matstugan) lyckades samla många röster och har också fått juryn på fall med sina otroligt smaskiga miniburgare med ”pulled bbq chicken”. Okonventionell, kreativ och fantastisk fingermat som passar utmärkt framför sporten på tv. De fantastiska maskotarna med en riktig ”live-kyckling” gjorde självklart sitt till!
 
Så mycket tack till er som röstade på mig, jag blev så så glad och stolt för varenda röst som jag fick.
 
Eftersom utmaningen gick i sportens tecken så var även vinsten av det sportiga slaget:Biljetter till hela familjen på invigningsmatchen på den helt nya Friends Arena. Det är Sverige och Englands fotbollslag som gör upp för första gången på den nya nationalarenan i Solna. Matchen avgörs den 14 november. 
 
Jag är inte värsta fotbollsfantasten direkt även om jag faktiskt följer Sveriges större matcher på tv. Men det ska bli en riktigt rolig upplevelse att gå på en livematch. Tänk också att få uppleva den nya arenan och gå på invigningsmatchen för den nya nationlaarenan som sägs kunna ta sådär 65 000 personer. MÄKTIGT! 
 
TACK IGEN ALLA NI SOM RÖSTADE ♥
/Linda

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Varsågod och grattis! Är jättesugen på att testa dem!

2012-07-12 @ 22:04:57
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Åh vad kul, jättegrattis! Det verkar vara supersmarrigt, jag bara måste testa till fredasmys med goda vänner o öl snart!

Svar: Ja, det är verkligen jättegott. Jag ska göra den igen nu på söndag. Ha en fin helg!
Linda /Matstugan

2012-07-12 @ 23:07:53
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Nej men ÅH vad roligt! Du är ju SÅ duktig! Stort grattis :D

Svar: Tack snälla, gulliga Alexandra för Grattis!
Linda /Matstugan

2012-07-13 @ 12:54:12
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: Abbes pappa

Stort grattis! Det låter smaskigt, får nog prova detta någon dag. :)

Svar: Tack Abbes pappa! här kommer ett sent grattis tillbaka till dig för ditt superfina bidrag som vann första deltävlingen, Pappakycklingen:-)
Linda /Matstugan

2012-07-16 @ 01:14:57
URL: http://hejaabbe.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin