'Jag sökte dig och fann mitt hjärta'

 
Gjorde en egotallrik med en massa gott till bara mig. Mös i soffan med egotallriken och filmen Dagboken. Det var länge sedan jag grät så mycket till en film. Vilken film! Jag har hört att många tycker om den, men att den var så bra hade jag ingen aning om. Jag är så tagen fortfarande av den och kan inte släppa den faktiskt.Det här är nog en film som passar både män och kvinnor även fast den är romantiskt på ett sätt. Om DU har sett den snälla ge en liten kommetar här vad DU tyckte. Är det bara jag som blev helt tagen?
 
Citatet i rubriken till inlägget är från just magiska Dagboken
 
Hittade en bra förpackning från Falbygdens ost med 3 ostar (Tallegio, blåmögel och brie), plussade på med Bror Jakobs skinka, Lönneberga skinka, kex (mina absoluta favoriter är från Göteborgs kex, köper alltid dem), en liten salsa på avocado, tomat, sesamfrön och flinsalt, toppat med några droppar bra olivolja. Som pricken över i:et en skål med Edamame bönor snabbkokta med lite tryffelflingsalt över - Ljuvligt var bara förnamnet. 

Kommentarer
Postat av: Leontine

Världens finaste film ju. Garanterar gråt!

2012-07-15 @ 14:49:39
Postat av: Emmy

Det är absolut en favorit film. En kompis ville att vi skulle se den men tänkte att det var nog inte riktigt min smak. Tagen blir man! Köpte den o bla. lånat till jobbarkompis som såg den med sin särbo. De hade aldrig gråtit så mycket var kommentaren.

Svar: Jag var inte heller beredd på hur berörd man skulle bli, vilken story! Har fortfarande inte släppt den. Måste se den snart igen tror jag. Jo, det där med att gråta under Dagboken det kan jag verkligen skriva under på! Ha en fin kväll och vecka Emmy!
Linda /Matstugan

2012-07-15 @ 20:12:43
Postat av: Simon

Jag kan bara hålla med. Helt klart en film över förväntan!

Jag kan passa på att tipsa om Water For Elephants. Den påminner lite om Dagboken, speciellt på sättet den berättas på.

Svar: :-) Jag såg Water for Elephants på Nyårsafton faktiskt och blev verkligen berörd av den storyn också. Jag förstår hur du menar med likheter om du tänker på den gamla mannen som berättar genom återblickar osv. Har du något annat sånt bra tips i stil med de filmerna så tipsa gärna!
Linda /Matstugan

2012-07-16 @ 09:57:12
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Jag älskar dagboken, jag såg den med min värdsyster när jag bodde i USA och vi grät tillsammans hela kvällen samtidigt som vi kom oerhört mycket närmare varandra - ett härligt minne att bära med sig och allt på grund av en så fin film <3 Edamamebönor är bland det bästa jag vet, härligt med en sådan maffig egotallrik :D

2012-07-16 @ 14:21:10
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin