Boobadet och strömmingburgaren - storfavoriter i repris

I helgen var jag och Annie med en vän till mig och hennes dotter Nova på Boobadet. Ni som följt bloggen vet att Boobadet är mitt favoritsommarbad alla kategorier. Men faktiskt så har jag inte varit här en enda gång den här sommaren. Vädret har  varit så växlande att man inte har kunnat ta för givet att det håller sig på den soliga sidan även om det är soligt då man kliver upp. Det är en liten bit att åka med bil så då vill man kunna vara där i några timmar åtminstone. Har saknat Boobadet och strömmingsburgarna. Nu fick vi en heldag!
Min vän som jag lärde känna då vi gick på babyrytmik med Annie och Nova. Vi upptäckte då att vi bodde på samma gata och började hänga i ur och skur.
 
Strömmingvagnen!! Den togs faktiskt bort eftersom de inte fick tillstånd att stå på marken de tidigare alltid har stått. Men då skrevs en massa protestlistor och insändare i Nackatidningen för att få tillbaka strömmingvagnen, och det gav effekt. Den är tillbaka! Alltid kö och strömmingburgaran går åt som smör i solsken. Men det finns även glass, korv, dricka, kaffe och glass mm. Så gulligt gladställe.
 
To die for! Har längtat hela året efter denna strömmingburgare.
 
Badet har en sandstrand, klippor, bryggor, är rätt långgrunt och lite inhägnat. På sidan finns gungor, klätterställning och bajamajor. Annie skulle absolut hålla sig hemma för hon ville gå på 'bajan' (som hon kallar bajamajorna) på Boobadet. Om man t o m äslkar bajamajorna, då förstår ni att vi är rätt kära i stället:-)
Finns alltid plats här att sitta, vare sig man vill sitta på sanden eller gräset. Ett riktigt må.bra-ställe där det är lätt att tanka batterierna och lapa sol. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin