Bibblan-i-Sickla-häng

Gårdagen började med den här överraskningen till frukost!
 
Igår var det rätt mulet ute, ett grått täcke låg över hela himlen då vi vaknade. Dessutom ville jag ta det lite lugnt en dag med barnen. Vi softade hela morgonen, om man kan kalla Magdas pysslande för softa: krypa runt som en duracellkanin, röja ut allt som går att röja ut, riva sönder alla mina mattidningar och sedan försöka äta upp dem, försöka resa sig mot rumsbordet, drutta omkull och bli ledsen, förstöra Annies saker och Annie vrålandes 'Mamma, ta booooort Magda nu'!! Tillvaron är soft. 
Jag kände att det var nödvändigt att komma hemifrån ett tag, så vi gick till biblioteket i Sickla. Biblioteket ligger i Dieselverkstaden, precis bredvid Voltaires café med en massa oemotståndliga bakverk. Det är ett väldigt avslappnat bibliotek, man behöver inte vara knäpptyst och det är en öppen ingång, inga dörrar. Finns en massa fåtöljer att sitta i och läsa. Personalen här är kanon.
Magda på Dieselverkstaden i färd med att dregla ner Annies stövel, och självklart kom ett vrål från Annie: 'Magda får inte ha mina stövlar, ta boooort henne!'
 
Barnhörnan har alltid varit väldigt rolig, men nu har de ändrat den, så det är inte fullt lika roligt som det brukade vara tyvärr. De har till precis nyligen haft en minibiograf för barnen i barnhörnan, den hade Annie sett fram emot idag. De hade också spel på skärm. Allt det är borttaget. Men hon fick välja lite böcker och filmer, och vi lånade väl upp halva biblioteket, fick knappt plats med allt under vagnen. 
 
Inte vet jag varför Annie prompt skulle låna två böcker som handlade om löss. Skälet till att hon ville låna High School Musical 3 stod klart då vi kom hem. Hon trodde det var en film om tomtar, 'de har ju röda dräkter mamma'. Hon är helt besatt av tomtar och vill bli tomte då hon blir stor. Jag lånade filmen 'I taket lyser stjärnorna' till mig själv. Har velat se den länge. Någon som sett den?

Kommentarer
Postat av: Linda

"Hon vill bli tomte när hon blir stor." Vad gulligt! :-D

2012-07-12 @ 11:31:16
URL: http://luckynumber198.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin