Alla dagar är inte perfekta

Igår kände jag mig verkligen som om jag varken kunde laga mat eller organisera mig för fem öre.  Bambi (RM) kom hit med Zack och Leah. Vi hade längtat efter dem och jag skulle fixa mat och fika, planerat sen länge. All planering brast, Magda satt som en igel på mig hela dagen och jag fick inte släppa ner henne och RM fick inte hålla henne, Annie fick utbrott på utbrott (och jag tappade tålamodet för lätt=sömnbrist hos oss alla), jag hade räknat fel på smördegen till mina piroger så jag hade ingen ordentlig mat till mig och RM (kunde heller inte åka och handla något för bilen är på verkstad, jag har backat in den i en annan bil och kraschat baklyktan). Åh, kände mig så kaotisk och kass (och trött och sliten).
Det blev i alla fall hemmagjorda piroger till lunch med köttfärs (som jag tyckte blev så goda), till det lite grönt. Recept på pirogerna kommer.
Till fikat blev det Kladdkaka med marshmallows och valnötter. Har gjort den förut och tycker den är så god.
Mums mums mums!
Leah, Annie och Zack letar smultron som det finns massor av här
 
 Jag blev förvånad när RM frågade om vi skulle ses igen nästa vecka. Tänkte att hon kanske inte ville ses på ett tag efter igår...hon skrev lite senare att Zack hade sagt att han saknade Annie redan på vägen hem. Tack och lov att hon vill fortsätta vara vän med mig och oss. Hoppas bara att hon någon mer gång vill komma hem och äta hos mig med barnen. Då ska jag verkligen vara superorganiserad, strukturerad och den bästa värdinnan ever!!
 

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Haha, men det var inte så farligt! :)

2012-07-25 @ 07:55:49
URL: http://bambi.blogg.se
Postat av: Katarina

Alla dagar är inte så bra, men så är det ibland och du gjorde det bästa av situationen! Kram till dig!

2012-07-25 @ 08:02:35
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Oj, om det där är vad du bjuder på när du är oorganiserad och kaosig så vill jag gärna se vad du bjuder på en perfekt dag :-)
Men så är det väl när man har barn, man vet aldrig vad som händer...

2012-07-26 @ 20:32:34
URL: http://nybergsmat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin