Välkommen 2012!

Vårt nyår tog plats hemma i miniskala: min sambo, jag, Annie och Magda. Den sistnämnda har inga rutiner än och är inte ett säkert kort att ta med på kvällskvisten. Vi är också båda rätt trötta då man är nattvaken en del nuförtiden, så PERFEKT att vara hemma och äta gott. Min sambo lagade faktiskt allt, och riktigt gott blev det. Till förrätt blev det färsk rom och räka på mandelpotatis.
Jag stod dock för dukningen! Annie fick majskolv och falukorvsrutor, och var sååå nöjd med det!
Huvudrätten var en otroligt god hummer gratinerad med svarta oliver, västerbottenost, basilika med mera. En massa smaker som passade utomordentligt med just hummer - STORT MUMS!
Desserten blev hallon med hemmagjord vaniljsås och passionsfrukt, så fräscht!
Vi tittade på Water for Elephants. Har ni sett den? Vad tyckte ni? Jag blev så förvånad för av något oklart skäl så hade jag utgått från att den utspelade sig i Afrika och där var också de vilda elefanterna. Det var bara det att det hela var långt ifrån vilda elefanter i Afrika, det var på en cirkus i USA under depressionen, och elefanten var en cirkuselefant. Jag tyckte filmen var underbar, sorglig, varm, tänkvärd, romantisk och snyftig på många ställen. Alltid när jag inte kan sluta tänka på en film så vet jag att den var bra, och så är det med den här filmen jag tänker vidare.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Din kväll låter lite som min, väldigt mysig och avslappnad :) Hade gärna huggit in på den där majskolven dottern fick - för att inte tala om efterrätten - yum! Och jag älskade water for elephants, vilket jag verkligen inte trodde att jag skulle göra, mest för att jag har svårt för Twilightskådisen. Häri gjorde han dock ett bra jobb <3

2012-01-01 @ 23:50:44
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: Linda-matstugan

Håller med dig Alexandra! Jag har heller inte varit så förtjust i RP i Twilight, men tyckte också att han var riktigt bra här!

2012-01-02 @ 10:52:54
URL: http://matstugan.blogg.se/
Postat av: Katarina

Så mysigt och mycket gott ni ätit. Kram

2012-01-02 @ 15:03:57
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin