Klas Lindberg blev Årets Kock 2012


Idag har jag roat mig med att vara på Årets Kock 2012 tillställning! Roligt som bara den! Det började med Arlas pressfrukost.

Årets regerande kock Tomas Diederichsen pratade om hur processen för att ta fram årets smaksatta Creme Fraiche har gått till. För er som inte vet är årets creme fraiche smak rostad vitlök och timjan. Sen pratades det en del om nytillskottet Smetana som Arla har stora förhoppningar på. det är syrad grädde med en hög fetthalt som kan användas i allt från matlagning till desserter. Låter spännande. Jag har redan skickat efter receptbroschyrer från Arla som de skickar hem gratis till dig. Om du också vill ha receptbroschyrer hemskickade så klicka HÄR.



Sen var det Årets kock eventet. Cool upplevelse! i juryn satt alla superkändiskockar i sina mössor och med kandelabrar på bordet och provsmakade finalisternas bidrag.



Här är tävlingssalen. Båsen med finaliserna som lagar mat är längst bort och till höger ser ni juryn. På stora skärmar kunde man följa Årets Kock deltagarna då de lagade till årets utmaning.



Man fick provsmaka en hel del gott. Här vällagrad Svecia med nyponkompott. Så gott! Är det någon som vet var man kan få tag på nyponkompott så hojta till för det passar finfint till ost.



Här underbar rostad surdegsbaguette med svampröra och lufttorkad skinka. Gjord med nya smaksatta creme fraichen, rostad vitlök och timjan. Den tog jag recept på för dessa vill jag göra hemma!


Sen en liten glassbytta glass gjord med brynt smör, mystiskt med krämigt gott!

....ÅRETS KOCK 2012 blev KLAS LINDBERG. För att se vinnaren in action, se HÄR. Det var för övrigt hans delbidrag som jag visade bild på igår.

Så här härlig kan alltså en helt vanlig gråmulen onsdag vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin