Är ni nyfikna på Efterrätten?

Chokladfondant på häääärlig mörk choklad med en touch av kaffe, toppade med spritade hallon, vispgrädde och hackade pistagenötter. Till det portvin - Kopke fine ruby porto. Det var så gott att jag inte lämnade en smula. Den var frasig på utsidan och rann inuti. Recept kommer snart!
Filip hade förberett och hällt allt i spritspåse. Annie fick smaka lite på fingret, gott tyckte det lilla chokladmonstret. Jag fick också smaka;-)
Jag fick hjälpa till lite att ta ut den färdiga chokladfondanten. Det här är ju den perfekta efterrätten!
Han blandade hallonen med lite konjak, florsocker och citron.
Sen åt vi så vi stod i 4 hörn-VERKLIGEN!

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Fondant har jag nog aldrig riktigt lyckats med. Är ju så smarrigt!!

2012-01-30 @ 14:30:53
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Katarina

Chokladfondant som är så gott! Det var en tid sedan jag bakade sådana, måste nog göra dem snart igen :)

2012-01-30 @ 15:11:08
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Maja

Åhh va underbart gott det såg ut :)

Förstår att hela kvällen var minnesvärd!

Tack för en jättebra blogg :)

2012-01-30 @ 21:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin