Bakad potatis med god röra av chorizo, rödlök och mangoraja

Här är en riktigt matig och god röra till bakad potatis med Mangoraja till. Den innehåller bitar av äpple, mango och curry. Jag tyckte den skulle passa bra till chorizo med lite sting i. Lätt att svänga ihop och sådär gott att man bara äter och äter tills man är mer än proppmätt.
Du behöver
4 bakpotatisar
1 burk Mangoraja chunky
½ rödlök
4 chorizokorvar
(Limeblad)
 
Gör så  här
Stick lite hål med kniv eller gaffel i potatisen och skär ett kryss med kniven på mitten. Jag mikrar potatisarna i sådär 10-15 minuter. Godare i ugn, men tar sån evinnerlig tid.
Skär rödlöken fint (och lägg i skål med vatten så de blir lite mildare i smaken).
Under tiden de mikras så skär du korven i mindre bitar och steker på så de blir krispiga. Jag stoppade ner några limeblad för att få en lätt limesmak i det hela. Häll upp korven på lite hushållspapper så att det mesta fettet sugs upp.
Häll av vattnet från rödlöken och blanda med korv och Mangorajan. Tryck till runt krysset på potatisen och lägg i stor klick av mangorajaröran i krysset. Servera med mycket sallad till.
RIKTIG HUGG-IN-MAT

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej, måste säga att jag verkligen gillar din blogg! jag undrar bara om du kan något om kinesisk mat, dumplings? JAg ska prova och friterar några här hemma och ska ha färs fyllning i, men måste steka färsen innan eller blir färsen klar i fritösen? För man ska bara ha i dom i 3 min och hittar inget om att man ska steka färsen innan.

2012-02-25 @ 12:00:40
Postat av: Linda-matstugan

Emelie: TACK!!! Hmm, jag har aldrig testat att göra dumplings, men nu finns de på min to-do lista. Jag har hört mig för,och för det mest ångas, steks eller bottenfriterar man dumplings, MEN friterar man dem så stämmer det att de ska friteras 3 minuter och med rå färs i. Så kör på du och lycka till. Ps. Berätta gärna hur det gick!

2012-02-26 @ 19:46:51
URL: http://matstugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin