Snabbmat

Jag har varit dålig på inlägg. Det har varit lite mycket på alla håll och kanter: Magda har varit hemma sjuk från dagis hela veckan och i torsdags dök det upp en massa blåsor runt munnen. Jag antar att det är höstblåsor eller om det heter svinkoppor. I samband med det närmre 40 graders feber. Samtidigt så verkar alla tänder som vi undrat var de har varit, bestämt sig för att göra gemensam sak och titta ut. Med allt det här så har hon inte sovit utan gnytt och skrikit sig igenom nätterna. Jag har alltså inte sovit så mycket den senaste veckan. Alltså, matlagningen har blivit av den lättare varianten.
Mitt Kök mässan för några veckor sedan köpte jag på mig en massa påsar av Tina Nordströms Jättegott serie. Jag har smakat hennes Lax Stroganoff och Broccoli och mynta soppan tidigare, de har båda varit kanongoda. Suveränt också att kryddblandningarna innehåller enbart naturliga ingredienser. Den här gången blev det köttbullarna. Du blandar bara ner påsen i färs och vitt bröd, rullar och steker  och så har du kötbullar. Mycket smidigt och räddade min vardag.  
 

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Har också provat några av hennes smaksättningar. Bra smaker tycker jag.!

2012-12-16 @ 21:36:26
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin