Min variant på drömtårtan

Jag gjorde Matildas drömtårta i onsdags då jag var mammaledig (jag jobbar 80% = ledig onsdagar). Min blev en variant på hennes. Jag hade mer fyllning emellan så min blev högre, sen hade jag tyvärr för få fingerkex så jag var tvungen att sätta dem glesare. Jag använde mig av M&M med choklad och M&M med jordnötter. Det är det som är bra med den här tårtan, att man kan göra sin variant. Det är en väldigt lätt tårta att göra om man använder sig av färdiga bottnar.
 
  
Du behöver
Tårtbottnar (jag använde ICAs choklad som är 3 delad)
Fingerkex (jag hade två paket)
M&Ms (jag hade 1 pkt med vanliga och 1 pkt med choklad och jordnötter)
2 dl grädde
Fyllning (jag använde 1 burk hallonkesella, 1 litet pkt Keldas vaniljsås, 1 dl frysta hallon, några maränger)
 
Gör så här
    
Lägg upp första botten och bred på fyllning. Jag hade vispad vaniljsås och rörde ner frysta hallon. Bredde ut den på botten och la sedan på några maränger. Blir alltid gott!. Lägg på nästa botten. Bred på den andra fyllningen. Jag använde 1 burk med hallonkesella. Lägg på översta locket. Bred över vispad grädde och var noga med att täcka kanterna. 'Klistra' på fingerkexen på kanterna och strössla över M&Ms i mitten.  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Det här är verkligen en drömtårta! Kram

2012-08-18 @ 14:56:27
URL: http://Hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Vilken festlig tårta!!

2012-08-21 @ 09:48:08
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tack för inspirationen! Använde lite av dina fyllningar i min ena tårta idag :) Visste inte att ICA hade chokladtårtbotten. Gick till två ICA idag varav en hade två gamla paket kvar och den andra inte hade några, så den verkar svår att få tag i :/ Men nästa gång ska jag bege mig till ICA maxi :)

2013-05-19 @ 19:20:56
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/morsanj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin