Mary's och polisen i Eskilstuna

 
Igår åkte vi tåg till Eskilstuna. Vi hann med mycket på en dag: Först fick vi en guidad tur på polisstationen av min bror (han är polis). Annie tyckte det var otroligt spännande att få sitta i polisbilen och titta på cellerna (och det var 2 bovar bakom två av dörrarna, det var nog det mest spännande).
 
Promenad i Eskilstuna hem till deras nya lägenhet
På vägen hittade vi den här fina butiken, Annas Vin och delikatesser (som även är en restaurang och ett café). De sålde all möjlig choklad från Valrhona till praliner chokladkakor med lakrits eller curry i. De hade finfina ostar och charkvaror. Gullig butik och perfekt då man ska handla present. 
Barnrummet står klart hos min bror och Matilda till Ellen eller Alice som Annie har bestämt att babyn ska heta: Ellen om det blir en flicka och Alice om det blir en pojke. Superfin tapet i matdelen, eller hur.
Sen åkte vi till Mary's för lunch. Det är som en trädgård mitt bland hästhagar och åkrar, mindre än 10 min bilfärd från Eskilstuna centrum. Det är väldigt populärt och alltid fullt. På onsdagar har de grillbuffé i trädgården med levande musik till. Nu när vi var där var det också trubadur som sjöng Sinatra mm. Underbart mysigt. 
Jag åt hamburgare som var så god. Allt var 'hemmagjort' och dessutom var det en så fräsch sallad till, vilket var ett perfekt alternativ till pommes. Min mamma och Matilda åt varmrökt lax som såg fantastisk ut och Annie tog plättar. Kan så rekommendera Mary's!! 
 
Sist men inte minst! Tårtan! Matilda har alltid roliga och kreativa idéer. Så underbar avslutning på en fin dag i Eskilstuna

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Så fina ni är Annie och Simon!!!! Och ni andra med ....
Kram från gamla moster

2012-08-13 @ 23:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin