Helgen blir inte alltid precis som man tänkt...

Förra veckan gick det ju riktigt bra
 
....men oftast bra ändå! Ni vet, fredagar är min MYSKVÄLL. Jag ser ALLTID en film och äter något gott. Jag laddade, köpte räkor, en stor skopa svenska kantareller, Brie, hade bakat LCHF kexen, och så somnar jag då jag lägger barnen. Vid 23 tiden vaknar jag och är så frustrerad att jag mer eller mindre börjar gråta. Alla tallrikar är kvar på bordet från kvällsmaten, barnens smutsiga kläder väntar på fläckborttagning på golvet i badrummet, leksaker i ett enda kaos på golvet, jag hade inte ätit något. Jag åt upp hela Brieosten bara sådär och gick och la mig. 
 
På lördagen upp och städa med en Magda hängandes i byxbenet. Sedan kom Magdas pappa och då åkte jag faktiskt iväg och sprang en löprunda i skogen, det gör alltid susen för att komma i balans. Lite jobbigt bara att glömma vattenflaskan hemma. Åkte och STORhandlade. Tror ni jag hade med pengarna? Nix. Det märkte jag då jag hade kört igenom allt i kassan. Där låg glass, fryst broccoli mm. De var i alla fall supersnälla på Kvantum i Sickla och körde in alla mina varor i frys och kyl medan jag stresskörde hem och hämtade kort och tillbaka. Nu var det stressigt värre för jag skulle träffa en vän som jag inte sett på så länge. Fick slänga på Magda skruttkläder, hade inte tid att tänka igenom stylingen på varken henne eller mig. Glömde dessutom kameran. Så underbart att träffa Matilda. Vi är gamla kollegor och vi pratade som om det inte fanns någon morgondag. Däremellan gungade vi Magda i Vasaparken.  
 
Bilder från förra veckan. Första tillfället och det var årets varmaste dag!
 
Söndag fotbollsträning för Annie. Uppehåll tills vi kommer till planen som är ute. Då börjar skyfallet. Det var Annies andra gång. Första gången gick så bra och Annies goda vän Johanna var där och de hade så roligt. Nu kom såklart inte Johanna, och knappt någon annan heller. Men tror ni Annie gav upp för det, nix, hon körde på! Hon var efter ett tag den enda tjejen och de spelade match. Tror inte hon riktigt visste var hon skulle göra mål eller så, men hon sprang på i regnet, krockade med kille, kom och grät lite till mig och sen tillbaka till matchen. Fighter hon är! Sen kom min supervän Cecilia och finaste, busigaste guddottern Nora och då blev det livat och bara bara roligt! 
En sån mysig, perfekt helg trots allt! Dessutom så kom Jessica förbi med fantastiskt fina bilder på Magda som hennes Martin tagit och jag fick även ett mess från henne där hon frågade om jag ville följa på en superrolig grej nästa vecka. Vad det blir frå ni se nästa vecka. Den här veckan bjuder också på en massa roligt. 
 
Kram och ha en fin vecka!
 
Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin