Jättegott med Lax och kräft stroganoff

 
Jag fick ju hem en påse med ingredienser till Tinas Lax Stroganoff. Tina Nordström har sitt eget märke med kryddpåsar innehållandes 100% kryddor. Det står på påsen vad man ha dem till och recepten finns på påsarna. De ska finnas i alla livsmedelsbutiker nu. Den lagades igår på kvällskvisten och Annie sa flera gånger under tiden jag lagade till den att hon tänkte inte äta för hon tycker inte om lax. Det är en idé hon fått den senaste tiden, att hon inte tycker om fisk. Men det var länge sedan hon åt så mycket, och dessutom utan att jag fick tjata på henne om att ta lite till. Jag gjorde den lite annorlunda eftersom jag missade att det skulle vara 2 dl krossade tomater (jag hällde i hela kartongen, dvs 500 g), vi hade även en burk kräftstjärtar hemma som jag tänkte kunde passa. Det innebar att jag även plussade på med creme fraiche. Det blev verkligen JÄTTEGOTT så jag skriver ner mitt recept. Vill ni ha Tinas ursprungsrecept så titta på kryddpåsarna. Men min variant blev verkligen god!!

Du behöver
 
600 g laxfilé
1 liten bit purjolök (ca 5 cm)
1 röd paprika
500 g krossade tomater
1 dl vatten
2 msk chilisås
2 dl creme fraiche
1 burk kräftstjärtar (eller så mycket du vill ha)
1 påse JÄTTEGOTT Lax Stroganoff Toamt & Paprika
Persilja
 
Gör så här
Skär laxen i 2 cm kuber


Tärna paprika och strimla purjon fint. Fräs grönsakerna med kryddorna i lite smör och olja.


Tillsätt krossade tomater, vatten, chilisås. Koka upp. I med laxen och låt puttra 3-4 minuter. Tillsätt creme fraiche och kräftstjärtar. Låt det hela bli varmt. Strö över persilja efter smak och tycke.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin