Ute på stan med matidolen och ny kokbok med hem


Åt spännande middag på stan med matidolen i förrgår. Tyvärr glömde jag kameran :-( Vi åt iallafall på Ramen Ki-Mama inne i stan. Deras special är nudlar i olika slags buljong med massa annat. Jag tog nudlar med buljong tillsammans med färs- och räkknyten. Gott och så mättande.

Det var länge sedan vi träffades bara hon och jag så det var underbart att sitta och prata. Hon hade med sig så fin present till mig också. Hon är ju som jag redan skrivit fantastisk på matlagning. Jag fick finfina praliner från Kahls (som jag sparar till The Killing ikväll:-)) och en sån fin bok Laga mat TILLSAMMANS av Sara Begner:



Vad tror ni om Cornflakes- och Kokospaj med bär?


Eller Lasagne med Tacokyckling?

Jag som älskar att laga med min dotter! Annie är så matlagningsskadad nu att hon i de allra flesta fall föredrar att laga mat med mig framför att leka på sitt rum. Hon drar stolen till köksbänken och rör, smakar, vänder i stekpannan, kryddar. Jag har alltid låtit henne vara med också, även fast smet osv ibland hamnar på golvet och maten överkryddas. Men det för ju även med sig att hon äter det mesta! 

Brukar ni som har små eller stora barn låta barnen vara med i matlagningen?


Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Vad härligt att du låter henne vara med, det är genom att växa upp runt mat som man lär sig att uppskatta den och processen i att laga den =D

2011-09-01 @ 22:02:17
URL: http://daedalsmat.sajto.se
Postat av: Sanna

I vår familj är det fyra busungar som älskar att hjälpa till i köket.Så för att organisera det lite och så att de samtidigt ska få egentid med mig.Har vi veckans minikock hos oss.Barnen turas om att ha en vecka då de hjälper till med matlagning och att duka.Lilla Love Mirakel är ju bara 1 1/2 men är gärna med i köket och busar.Kramis Sanna

Trevlig helg :)

2011-09-02 @ 08:17:31
URL: http://www.sannaspicknickkorg.se
Postat av: Matidolen

Nöjet var helt på min sida! Och vet du, min kollega som vi träffade på Ki Mama tyckte det var så gott att hon skulle dit i går igen. Men då var det stängt för renovering! Det var bara en dag tror jag, vilket är tur, för hon svansar runt här med nudelabstinens :-)

kram

2011-09-02 @ 12:24:50
Postat av: Linda-Matstugan

Vad härligt med veckans minikock! Det får jag testa då de blir två:-)

2011-09-04 @ 23:12:45
URL: http://matstugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin