Kantarellpasta på en höft

Idag fick vi spontanbesök av Annies Gudmor och min guddotter som kom för att premiärhälsa på Magda. Vi fick helt enkelt ta vad vi hade i kylen och det blev en riktigt smasksg kantarellpasta. Tänte därför att ni skulle få receptet, men alla ingredienser var verkligen på en höft!

Du behöver (för sådär 3 pers)
2 nävar kantareller
1 burk creme fraiche
1 dl mellangrädde
1 msk messmör
4 enbär (mortlade)
½ msk tomatpurée
1 skvätt viltfond
Lite soja,Massa dill, en klick smör

Gör så här
Stek kantarellerna, lägg till en klick smör. I med grädden och creme fraichen. Tillsätt allt annat och låt småputtra i 5 minuter.


Finaste tjejerna, Magda, Annie, Nora


Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Det här var ett spännande recept! Låter riktigt gott - dock har jag faktiskt ALDRIG provat messmör. Är det väldigt hemskt av mig? Borde jag ge det ett försök? ;)



Vilket underbart kort på dina flickor <3

2011-09-25 @ 23:25:17
URL: http://daedalsmat.sajto.se
Postat av: Leontine

HERREGUD vad söta de är. Världens sötaste småtjejer.

2011-09-26 @ 18:07:31
URL: http://shrinknurse.blogg.se/
Postat av: paulina

helt underbar blogg! blev så inspererad att jag kollade och läste igenom vartenda inlägg!

2011-09-27 @ 00:08:37
URL: http://matpaulina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Goda smaker, kantareller tröttnar man verkligen aldrig på!

Grattis till nytillskottet i familjen!

2011-09-29 @ 21:49:12
Postat av: cecilia

det var verkligen underbart gott! tom jag som ALDRIG lagar mat, blev lite sugen på att pröva just detta recept.

underbar bild på små-trollen

2011-10-03 @ 21:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin