Marinera fläskfilén till helgen

På kalaset hos min syster häromveckan fick vi en amazing fläskfilé som alla älskade. Jag tog naturligtivs recept med mig hem. Så vi gjorde den tillsammans med hasselbackspotatis - Supergott! Så marinera lagom till helgen så har ni en perfekt bjudrätt till er själva eller gäster.

Du behöver
1 kg fläskfilé
1 tsk salt
½ tsk svartpeppar
½ tsk timjan

Marinad
½ dl äppelcidervinäger
1 dl olivolja
2 msk vatten
2 tsk salt
1 vitlöksklyfta (pressad)

Gör så här
Sätt ugnen på 225 C

Rulla fläskfilén i kryddblandningen, eller klappa in den på filén. Bryn filén i panna. Ställ in den i ugnen i sådär 15 min. När den svalnat så skär du köttet i skivor (ca 1 cm). 

Blanda marinaden oh lägg i köttskivorna minst några timmar, gärna över natten. 

Sätt ugnen på 225 C och värm upp filén sådär 10 min i en form tillsammans med marinaden. 

LYCKA TILL!

Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Vilket bra recept, det låter ju som att det är perfekt att ha när man vill kunna förbereda maten i tid!

2011-11-03 @ 18:16:14
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: lisa

kanon. detta ska jag laga till min älskling när det är alla hjärtans dag och allt :) tack för ett bra recept!

2012-02-14 @ 18:46:28
Postat av: Linda-matstugan

Lisa, tack! Hoppas det blev lyckat!

2012-02-14 @ 22:29:16
URL: http://matstugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin