Brezel middag = Fredagsmys



ÄNTLIGEN hann jag köpa varsin Brezel (eller Pretzel)! Köpte 3, men den tredje har någon, som vanligt, redan börjat mumsa på. Min tyska ådra gör sig påmind ibland och jag är sedan länge såld på Brezels. För er som inte testat så smakar de sååååå gott. Det yttre påminner om smaken av salta pinnar och det inre är mjukt och segt.  


De säljer dem överallt i Tyskland och Schweiz och du kan ibland få dem med ost/skinka och lite grönt emellan, eller på Biergartens med en stor kall öl till, ibland finns de även i form av runda bullar.

I Stockholm finns de dels på Hötorgshallen och dels då på Gunnarsons, vid Skanstull. Har ni inte varit på det fiket så gå dit, ett av de bästa i stan! De har fantastiska bakverk och bröd som man kan köpa med sig eller äta där. Hur som, de säljer brezels, men endast på fredagar och de brukar vara slut innan 15. Jag har haft som mål nu flera fredagar i rad att hinna dit och handla innan de är slut och idag hann jag:-)


Vi gjorde lite småplock till: Halloumi, småtomater, stekt skinka och gurkstavar. Ölen byttes mot äppeljuice. Mumsigt fredagsmys.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Pretzel är min favorit också. Här hittar man bröden på Swiss bakery! Trevlig helg!

2011-05-28 @ 02:03:54
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Leontine

Åh wow, aldrig testat! Blir att hänga på låset till Gunnarsons på fredag:) Kram

2011-05-28 @ 21:23:18
URL: http://shrinknurse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin