Restaurangmys i Malmö

'


Var som sagt i Malmö en sväng i veckan. Sov över hos min kära kusin Linda som bor i världens gulligaste hus. Hon bjöd mig dessutom på restaurang på kvällen eftersom de håller på och fixar med sitt kök och allt är totalt utblåst just nu. I vanliga fall lagar hon och sambon fantastisk mat. Men det var så mysigt också att sitta och prata bort en kväll på restaurang. Vi fick även sällskap av en annan kusin Tora som var purfärskt nygift. Vi åt på Mosaik som ligger på Stortorget.


Man väljer mella en massa smårätter från Grekland, Italien, Frankrike, Turkiet, Cypern och Nordafrika. Jag tog friterad feta med fikonpuré och citron, kikärtsbiffar med youghurt och honung och friterad potatis med Aioli. Nam Nam! Medans det kom som ett monsunregn över Malmö de timmar vi satt på Mosaik, pratade vi om allt mellan himmel och jord. Fint med sådana kusiner. Jag har också bott och studerat i Malmö och Lund och blir allt lite nostalgisk när jag kommer tillbaka. Det är en speciell känsla att komma till ett ställe där du hittar utan problem och där det dyker upp minnen. Jag har många fina och roliga minnen av Malmö, Lund och Österlen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin