Tortillarullar - Man tager vad man haver och rullar in allt i ugnen


Gårdagskvällens middag som verkligen svängdes ihop på mottot MAN TAGER VAD MAN HAVER. Det blev tortillabröd fyllda med grillad kyckling, philadelphia, spenat och vitlök med ett täcke av tomatsås och riven ost. Du kan verkligen ha i vad som helst! Jag tänkte ha majs också, men glömde det, svarta oliver hade varit smaskigt också, eller varför inte bacon, skinka, paprika, ja ni ser! 

Du behöver för 4 pers:
4 tortillabröd (de större)
½ grillad kyckling
fryst bladspenat (som tinats)
1-2 vitlöksklyftor
1 stor ask philadelphia
Skvätt grädde
Skvätt creme fraiche 
1 burk krossade tomater
100-150 g riven ost

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 C
Krama vattnet ur spenaten och stek tillsammans med krossad vitlök i stekpanna så det inte är blött. Blanda spenaten med urbenade grillade kycklingbitar (jag använde ca ½ grillad kyckling), philadelphia som drygas ut med lite grädde och sådär ½ burk creme fraiche. Lite salt och peppar. Rör ihop.

Klicka ut på stort tortillabröd och rulla ihop och lägg i form (pensla formen med lite olja innan så de inte fastnar)

 

Häll över krossade tomater så de täcker alla rullarna. Strö över osten och in med formen i ugnen sådär 20 min.

Sådärja!

Nu tänkte jag försöka svänga ihop några pitabröd och jag har lovat Annie att vi ska baka chokladbollar och små chokladdrömmar. Hoppas kunna rapportera resultat inom de närmsta dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin