Mammas kolonigrönsaker blev härligt ugnsrostade grönsaker


Min mamma har varit här i två dagar. Det var skönt att få lite hjälp på dagarna nu då jag har rätt ont i ryggen och är så trött. Hon hade med sig en massa härliga grönsaker allt odlat på hennes kolonilott i Esikilstuna!



Titta vilken härlig skål med ugnsrostade grönsaker det blev av kolonigrönsakerna: potatis, rödbetor, morötter, vitlök, lök, purjo och lite timjan!



Till det ugnsrostade åt vi färdigmarinerade pigghamsspett och min favoritsås, GORGONZOLASÅS, gjord på 1 burk lätt creme fraiche, en ask gorgonzola (150g tror jag att det är) och självklart 1-2 pressade vitlöksklyftor. Det kokas upp och får småputtra tills osten helt smält. Lätt, snabbt och världens godaste sås till allt!

Denna middag svängdes verkligen ihop i all hast då vi fick oväntat besök av sambons föräldrar. Vi hade dragit iväg långt till en riktig sandstarnd med sååå långgrunt vatten. Imorgon ska ni få det finfina badtipset här i Stockholm tillsammans med smoothien Coco Sunshine och amerikanska pannkakor som blev vår söndagsfrukost, för brunch kan man väl inte kalla det då man äter vid 8?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin