Ananaspajen



Gör den, för den är sååå god! Men försök inte att vara extra nyttig genom att använda dig av färsk ananas för det blir inte bra, ananas på burk ska det vara. Välj en mellanstor burk.

Du behöver:

Pajskalet
150 g smält smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning
1 burk krossad ananas
1 burk creme fraiche
0,5 dl socker
1 ägg
1 tsk vaniljsocker

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 C

Gör pajskalet. Blanda fyllnigen i en bunke och häll allt i pajskalet. Grädda i cirka 30 minuter. Ät den gärna varm med mycket vaniljglass!

Jag strödde över jordgubbströssel för att piffa till den, men det gör man ju som man vill. Strösslet smälte ner i pajen efter ett tag och blev som rosa fläckar som ni kan se ovan på biten. Smakade lite jordgubb, som faktiskt blev gott tillsammans med ananasen. Nedan kan ni se pajen med strösslet precis då jag lagt på det.



Ikväll ska jag ut och äta med min barndomsvän. Vi har hittat en etiopisk restaurang som ingen av oss varit på. Det ska bli så spännande för man får tydligen inga bestick där utan det är händerna som gäller. Älskar att göra en avstickare från min kultur här och där i livet. Ni får se imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin