Xoko Detour och Middag på RAW Sushi & Grill

Träffade min underbara barndomsvän Lena för sällsynt middag på stan. Mysigt!  Vi möttes upp på Rörstrandsgatan här i Stockholm. Är ni där så måste ni som oss ta en liten detour till Xoko där de har de mest sagolika praliner, bakelser och tårtor.


Sen åt vi en magiskt god middag på RAW Sushi & Grill. Jag tog Edamame bönor som ska vara riktigt inne. Har varit nyfiken på dem länge. Vansinnigt goda. Jag ska fixa dem hemma som snacks minsann.

Åt friterad lax med Kimchee sås. Har ätit den en gång förut och sen dess har jag drömt om denna lax - smältande och krispig på samma gång. Härlig kväll. Inte så sent, efter att ha bladdrat av oss, tog jag tunnelbanan hem och åt pralinerna med min sambo. Inte så dum kväll! Bilderna är tagna med digitalkameran och gör inte maten rättvisa tyvärr.


Kommentarer
Postat av: LENA

Jag håller med, mycket mysig kväll. Både maten och sällskapet var toppklass. Måste upprepas snart.

kram kram

2011-01-25 @ 19:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin