Comté är en annan god en

Comté är en av de mest populära ostarna på ostbrickor faktiskt. Den passar bäst till vitt vin, en bourgogne eller chardonnay. Röda viner kan göra att osten smakar bittert. Ska man absolut ha rött vin till så bör det t ex vara en Merlot.

Den är bra tillsammans med t ex balsamvinägersirap eller lite syrliga kompotter på t ex päron eller äpple. Vi hade en underbar päronkompott med senapspulver i, blev lite lagom sting i. Jag skar tunna skivor av surdegsbröd som jag rostade i ugnen.


Ost är verkligen verkligen bland det bästa jag vet. Jag tror på bara några få 1-3 som man kostar på sig och fixar tillbehör till. Det är verkligen godis på en helgkväll och så socialt på många sätt!.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag uppskattar goda ostar med tillbehör! Riktigt lyxigt är det! Kram

2011-12-16 @ 10:50:28
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin