Vit choklad mousse med somriga bär


Det var precis min mammas efterrätt det. Vi var som sagt i Eskilstuna i helgen. Min mamma bjöd på massa underbara grönsaker med pepparrotskräm till lunch och till efterrätt blev det denna ljuvliga skapelse.

Du gör den lätt genom att blanda lika delar vispad grädde, kesella och smält vit choklad. Min mamma hade tagit 1 burk kesella, 2,5 dl grädde och 250 g vit choklad. Det räckte mer än väl till 4 vuxna och 1 barn. Den är helt underbar men rätt så mäktig så jag skulle rekommendera att ta snäppet mindre skålar/glas än min mamma.

Du smälter alltså chokladen, vispar grädden rätt hårt. Blanda ihop allt och kesellan. Ställ i kylen någon timma. Ös på med smultron, blåbär, svarta vinbär och kanske någon fin dekoration i mörk choklad.

Nu måste jag skynda mig att fixa lite för min vän och hennes lilla son kommer strax. Det ska bli lunch, lek och stoj hos oss idag. Ni får se vad det bjöds på senare.

Ha en finfin dag!


Kommentarer
Postat av: Katarina

De ser väldigt mumsiga ut och bären är pricken på i:et. Ha en fin dag!

2011-08-01 @ 13:09:16
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin