Lättare att lägga pengar på godis än nyttiga russin till barnen?

Hade ett paket Berry Boost med mig till Annie som snacks för en tid sen. Min vän sa att hon inte köpte dem för de är så dyra. Ja, de kostar mer än många andra russinpaket, ca 6-7kr per paket. MEN jag lägger gärna lite mer pengar på t ex Renée Voltaires Berry Boost mix med russin, torkade blåbär och granatäppelbitar (de smakar tutti frutti) än roliga russinpaket med Hello Kitty på som är billigare, men fulla med allt möjligt strunt, se mitt inlägg om detta HÄR.

Sen så ifrågasätter man kanske inte kostnaden av barnens lördagsgodis, glass eller kakor fast de kostar mer än 7kr. Så lite dyrare russin är ett lätt val för mig iallafall.

Kommentarer
Postat av: sanna

Hej håller med dig :)undrar lite vart du köpt "russinaskarna" så jag vet på ett ungefär vart jag ska leta i vår lilla stad.För sådana askar vill jag ha på vårt mellisbord.



ha en bra dag

Kram Sanna

2011-08-24 @ 12:38:35
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Nej men åh! Var hittade du de här? De vill jag köpa! Till mig själv alltså. Vadå barn liksom, jag gillar torkad frukt ;)

2011-08-24 @ 20:16:11
URL: http://daedalsmat.sajto.se
Postat av: Lotta

Bra snacks för både stora och små! Lätt att lägga ner en massa pengar på strunt - lägg hellre lite mer pengar på nyttigt och kvalitet!

2011-08-27 @ 19:35:05
URL: http://www.fullfartframat.se
Postat av: Linda-Matstugan

Jag har köpt Berry boost på både liten Coop butik i stan och stor ICA kvantum utanför stan. De brukar finnas på lite olika ställen dock, ibland vid kassan, ibland vid bakgrejor osv.

2011-08-28 @ 19:34:05
URL: http://matstugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin