Långfika på Cupcake Sthlm

Jag och Rose-Marie tog en låååångfika i eftermiddag på Cupcake Sthlm med pinsamt många muffins, men det var vi så värda! Vi pratade om allt mellan himmel och jord som vanligt och det var så skönt, om man nu får säga så, att göra det utan barn.


Det har de mest frestande muffins i alla möjliga smakkonstellationer. De flesta är minimuffins, men det finns en lite större storlek också.


Underbara Rose-Marie, som är den finaste vän man kan tänka sig,  testar Michelle Obama: lakrits, choklad, hallon. Vi tyckte båda att den var god men inte den bästa.

Jag testar Fäbodjäntan: lingon, vanilj, svartpeppar. Det är tydligen deras storsäljare och vi älskade båda den, suveränt god. Här för en gångs skull ser ni en bild av mig. Jag har stor tjockisångest just nu och tycker därför det är lite jobbigt att synas i bild. Jag känner inte riktigt igen mig själv såhär 25kg plus, osmidig som en elefant och med otonat hår (vågar inte tona det om bebisen får i sig gifter). Men snart ska det bli andra bullar och ordning på torpet.

Rose-Marie med Double Chocolate: mandel, choklad, tryffel. Lite mäktig.

Våra favoriter var som sagt Fäbodjäntan och Astrakan (äpple, vanilj,kanel,citron och limesocker), sen tog jag Rosa ränder (polka, citron, hallon) som var grymt god och RM gillade sin Rocky road (choklad, karamell, dajm, marshmallow, pecan).

Cupcake Sthlm ligger farligt nära mitt jobb! Perfekt också som gåbort presentfika. Mums vad gott och mysigt det var!


Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Det där ser ju ut som världens mysigaste fika, vad kul att prova på lite olika smaker, det är det bästa med minicup cakes =) Vad gott det lät med lingon i, och den med äpple och kanel vill jag supergärna smaka! Oooh, och rocky road <3

2011-08-14 @ 09:40:51
URL: http://daedalsmat.sajto.se
Postat av: Linda

Ja, du måste verkligen dit om du är i närheten och testa. De hade en massa andra som jag var sugen på att testa, t ex 1 med kaffe och en med blåbär.

2011-08-14 @ 17:57:03
URL: http://matstugan.blogg.se/
Postat av: Katarina

Vilka söta cupcakes :)

2011-08-15 @ 07:27:32
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin