Saffransglass på ett kick


Kvällens efterrätt, medan vi julstökade runt här, blev den saffransglass som jag la in i frysen i helgen. Det hela tar ca 5 min.

 

1 paket vaniljglass, ca 0,75l (Jag brukar använda Tofulines laktosfria, tycker färgen blir mer intensivt gul)
1 pkt saffran

Till garnering passar nougatsås, hallon och rivet limeskal perfekt

Låt glassen tina lite. Häll över i stor bytta, i med saffran, rör om så saffranet födelas jämnt.




 

Häll antingen tillbaka glassen i den förpackningen den kom i, eller t ex portionsformar. Använder du portionsformar så ta ut dem sådär 10 min innan de ska serveras. Spola varmt vatten runt om på utsidan för att få dem att släppa. Några bankningar och sen är de ute. Perfekt med nougatsås och hallon. Lite rivet limeskal är perfekt till (men den lime jag tänkt använda hade sambon använt till en drink - roligt)




 


Kommentarer
Postat av: Anonym

kära vän ! hur hinner du allt!!



Skall göra pepparkakor de lux i em med Nora!!



kramar

2010-12-02 @ 13:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin